AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 Climatronic

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
AhMeTH61
Administrator
avatar

Mesaj Sayısı : 106
Nerden : Trabzon
Kayıt tarihi : 03/02/08

MesajKonu: Climatronic   Ptsi Şub. 04, 2008 2:51 am

Climatronic seçilen araç iç sıcaklığını tamamen otomatik olarak muhafaza eder.
Bunu yapmak için, hava akımının sıcaklığı ve vantilatör hızı (hava hacmi) ile hava dağıtımı otomarik olarak değiştirilir.
Bu sistem aynı zamanda yoğun gübeş ışığını da dikkate alır. Bu özelliği, manuel olarak yeniden ayarlama yapmayı gereksiz kılar.

Yıl boyunca her zaman için aşağıdaki standart ayarı yapmanızı tavsiye ederiz:
Sıcaklığı 22 C'ye ayarlayın ve AUTO düğmesine basın.
Bu ayarla araç içerisinde en konforlu iklim koşuluna en kısa sürede ulaşılır.
Dolayısıyla bu ayar sadece kişisel isteklere göre gerektiğinde değiştirilebilir.
Mümkün olan en iyi ısıstma performansı ve ön camın çabucak buzlanmasının giderilmesi, ancak motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşmasından sonra gerçekleşir.
Climatronic sisteminin mükemmel çalışabilmesi için ön camın önündeki hava girişinin, kar ve yapraklarla tıkanmaması gerekmektedir.

Uyarı
Yol güvenliği açısından ve iyi bir görüş sağlamak için, camların kar, buz ve buğudan arındırılması gerekir.
Bundan dolayı camların nemlenmesini ve donmasını önlemek için ısıtma, havalandırma ve soğutma sisteminin nasıl doğru şekilde kullanılacağını bilmek gerekir.

Hava resikülasyon sistemi devrede iken araçta sigara içilmemelidir. Çünkü araç içinden çekilen duman, Climatronic cihazının buharlaştırma sisteminde birikir. Bu da Climatronic cihazı çalıştırıldığında devamlı olarak buharlaşma sisteminin kötü koku yatmasına neden olur. Sonuçta buharlaştırma sisteminin değiştirilmesi gerekir ki bu durum hem zaman hem de para kaybı demektir.


Kumanda Düğmeleri

1 - Ön camın buz giderme düğmesi
2 - Vantiatör hız ekranı
3 - Ortam sıcaklık ekranı
4 - Ön cam buız çözücü ekranı
5 - Hava resirkülasyon ekranı
6 - Hava akım yön ekranı
7 - Seçilen iç sıcaklık ekranı
8 - AUTO (otomatik çalışma), ECON (kompresör kapalı) veya OFF (sistem tamamen kapalı) ekranı
9 - Otomatik çalıştırma düğmesi,
10 - Hava resirkülasyon düğmesi
11 - "Vantilatör daha yavaş" ve sistemi tamamen kapatan "OFF" düğmesi
12 - "Vantilatör daha hızlı" düğmesi
13 - "Üst vücuda hava akımı" düğmesi
14 - "Ayak boşluğuna hava akımı" düğmesi
15 - "Daha soğuk" düğmesi
16 - "Daha sıcak" düğmesi
17 - "ECON" (sistem kapalı) düğmesi
18 - iç sıcaklık sensörü
a) soldan direksiyonlu araçlarda
b) sağdan direksiyonlu araçlarda

Sistemin kullanımı
Kontak açıldıktan sonra sistem, normalde otomatik olarak çalışır. Ekranda 2, 3, 7 ve 8 kalemleri görülür.
Kontak kapatılmadan önce sistem otomatik çalışma modundan çıkarılırsa, seçilen fonksiyonlar sürekli olarak hafızaya alınır. Sadece hava resirkülasyonu yaklaşık 20 dakika sonra iptal edilir.
İlgili düğmelere basılırsa, 2, 7 ve 8 ekranları değişir veya 4, 5 ve 6 ekranları görülür.
Otomatik ayar sistemi her düğmeden etkilenir.


Sıcaklığı C iken F olarak gösterilmesi
17 numaralı düğmesi basılı tutun ve 9 numaralı düğmeye basınız.
Ekranda, sıcaklık ilgili birimde gösterilir.

Otmatik Sisteme ilişkin Bilgileri (AUTO)

* Araç içi sıcaklığı 15 ve 16 nolu düğmelerle ayarlanır. Bu sıcaklık değiştirilene kadar hafızada kalır.
İç sıcaklık seçimi +18 C (64 F) altında ayarlanırsa ekranda "LO" gözükücektir. Sıcaklık +29 C (86 F) üzerinde ayarlanmışsa, ekranda bu kez "HI" gözükecektir. LO, Low demektir, düşük anlamına gelir. HI ise, High demektir, yüksek anlamına gelir.
Her iki konumda da sistem devamlı olarak maksimum soğutme ve ısıtma gücüne erişir. Sıcaklık düzenlenmez.
* Vantilatör hızı bir kademe arttırılır veya azaltılırsa, otomatik çalışma modu bundan etkilenmez.
* Belirli koşullarda sistem geçici olarak istenmeyen fonksiyonda çalışabilir. Örneğin motorun soğuk olduğu zaman birkaç saniye ayak bölümünde geçici olarak hava oluşur. Bunun nedeni, sistem içinde bulunan nemli havanın camlara verilerek buğulanmanın oluşmasını önlemektir.


Otomatik Sistemden Çıkış
Otomatik sistemle çalışma yolcuların tüm mevsim ve koşullarda rahat yolculuk yapmalarını sağlar.
Buna rağmen bazı hallerde çeşitli düğmelere basarak otomatik sistemden çıkılması gerekebilir. Bu durumda "Climatronic" yine de otomatik olarak çalışır.

* 11 ve 12 numaralı düğmeler fan hızını ve buna bağlı olarak hava miktarını azaltır veya çoğaltabilir. Bu durum 2. Ekran alanındaki sütonların sayısının azalması/artması ile gösterilir.
* 1 numaralı düğmeye basıldığında
- ECON sistemi kapatılır
- Hava resirkülasyon modu kapatılır
- Ön cam ve yan camların buzlanması ve buğulanması önlenir (4 numaralı hava kanallarını yan camlara çeviriniz))

- Örneğin, araca hareketinden evvel ıslak giysi ile binilirse, ön camları nem ve buz çözücü etkisi daha da artacaktır.

* 10 numaralı düğmeye basıldığında hava resirkülasyon sistemi devreye girer.
Ekranda 5 numaralı sembol görülecektir.
1 numaralı düğmeye basılırsa hava resirkülasyon sistemi kapanır. Sistemi yeniden çalıştırmak için 10 numaralı düğmeye tekrar basmak yeterlidir.
Hava resirkülasyon sistemi, örneğin bir tünelden geçerken veya sıkışık trafikte seyrederken dışarıdaki kötü kokuların girmesini önler.


Uyarı
Hava resirkülasyon modu uzun süre kullanılmamalıdır, çünkü bu durumda temiz hava içeri çekilmeyeceği için camlar buğulanabilir.

Hava resikülasyon sistemi devrede iken araçta sigara içilmemelidir. Çünkü araç içinden çekilen duman, Climatronic cihazının buharlaştırma sisteminde birikir. Bu da Climatronic cihazı çalıştırıldığında devamlı olarak buharlaşma sisteminin kötü koku yatmasına neden olur. Sonuçta buharlaştırma sisteminin değiştirilmesi gerekir ki bu durum hem zaman hem de para kaybı demektir.

* 13 ve 14 numaralı düğmelerle hava akımı vücuttan yukarı veya ayak bölümlerine verebilir. Hava dağılım sistemi 1, 13 ve 14 düğmeleri ile birlikte kullanılabilir.
* 17 (ECON) düğmesi ile soğutma sistemi kapatılır. Bu konumda otomatik ısıtma ayarlaması ile (nemli hava ve soğuk etkisi olmadan) istenilen araç içi sıcaklığa en çabuk şekilde erişilmesi mümkün olur ve sabit tutulabilir.
1 numaralı düğmeye basılırsa ECON sistemi devreden çıkar. Tekrar devreye sokmak için 17 numaralı düğmeye yeniden basmak yeterlidir.
ECON sisteminde araç iç sıcaklığının, ortam sıcaklığından daha düşük olamayacağına dikkat ediniz.
* Araç içi sıcaklığını 15 ve 16 numaralı düğmelerle ayarlayabilirsiniz.
ECON sisteminin hava resirkülasyon sistemi ile birlikte kullanılması için önce 10 numaralı sonra da 17 numaralı ECON düğmesi basılmalıdır.
1, 9 veya 10 numaralı düğmelere basılınca ECON sistemi devreden çıkar
* 11 numaralı düğme ile bütün sistem devreden çıkmış olur. Bunun için bu düğmeye ve 3 numaralı ekran alanında "OFF" görününceye kadar basılır.

Bu fonksiyonu özel hallerde, örneğin araçta bir arıza olduğunda kullanınız.

Not
Özel fonksiyonlar artık kullanılmadığı zaman, otomatik sistem 9 numaralı düğmeye (AUTO) basılarak en kısa zamanda devreye sokulmalıdır.

Paylaşım için SPoRTeXHauST'a teşekkürler
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://vwgolftr.turkforumpro.com
corrado mk2 g60

avatar

Mesaj Sayısı : 57
Kayıt tarihi : 06/02/08

MesajKonu: Geri: Climatronic   Paz Mart 16, 2008 1:05 pm

güzel paylaşım SPoRTeXHauST saols
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Climatronic
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Golf MKs :: Golf MK IV-
Buraya geçin: