AnasayfaAnasayfa  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  Giriş yapGiriş yap  

Paylaş | 
 

 Porsche 911 Turbo

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
AhMeTH61
Administrator
avatar

Mesaj Sayısı : 106
Nerden : Trabzon
Kayıt tarihi : 03/02/08

MesajKonu: Porsche 911 Turbo   Ptsi Şub. 04, 2008 4:40 pm


Otomobiller ulaşım ihtiyacını karşılarlar. Peki Porsche 911 Turbo hangi ihtiyacı karşılar?
Porsche 'nin babası Prof. Dr. Ferdinand Porsche, tutkuları ve rüyaları olan bir mühendisti. Sattığı otomobiller ile yarışlara katılıyor yarışlardan edindiği tecrübe ile de otomobillerini geliştiriyordu. Kimseye aldırmadan, zor koşullar karşısında pes etmeden, 1931 yılında kurduğu firma ile, konvansiyonel otomobillere benzemeyen, döneminde hiç de pratik ve gerekli olduğu düşünülmeyen otomobilleri ile bu gün, yıllık geliri yaklaşık 7.3 milyar Euro olan, dünyanın en karlı ve prestijli markasını yarattı.

Bu otomobili anlatan kilit kelime agresyon. Çok maskülen... Sanki pistonlar motor yağında değil testosteron hormonunda yüzüyor. En saldırgan canlılardan kaplan köpek balığım kıskandıran, insanda dehşet duyguları uyandıran bir tarza sahip.
Diğer yandan teknolojisi ve geleneği karşısında saygı duyacağınız, çok ciddi bir otomobil 911 Turbo.
Porsche'ye rakip olabilecek İtalyan otomobilleri, spor otomobiller arasında önemli bir yere sahiptir ve her şeyleri dramatiktir; inip binmesi, park etmesi, bakımını yaptırmasından tutun da, işin aslı olan sürat yapmaya gelinceye kadar. Ancak bu durum Almanlarda farklıdır.

Bir Alman otomobilini, İtalyan hasımlarından ayıran en önemli özelliği, özellikle de Porsche'yi, böyle dramatik duygulara yer vermeden işini yapmasıdır; Komutan, ya da aracı süren görevi verir ve o iş, tanıma en uygun, en doğru şekilde yapılır. Araca inip binmesi, park etmesi ya da servisinin yapılması da bir Golf den farklı değildir.
Otomobile biner binmez anlıyorsunuz ki, 911'in misyonu sadece rakiplerine değil, zamana da meydan okumak. Kullanılan malzemeler ve işçiliğinden dolayı, kolay kolay yıpranacak ya da eskiyecek gibi durmuyor. Zaten bugüne kadar üretilen Porsche'lerin %70'inin hala yollarda olmasının bir nedeni de bu.
Aracın arkasında duran motorun sıra dışı konumundan tutun da, kontak anahtarının yerine kadar, 911 başka dilde konuşuyor. Efsane İtalyanlar, motorlarında, V6, V8 ya da V12 konfigürasyonunu kullanırlar. Ama Porsche 911 Turbo'nun motoru, dünya da benzeri olamayan, yatay ya da diğer ismi ile boksör altı silindirli ve değişken geometrili çift turbo özelliğine sahip.

Ön çamurluğundan arka çamurluğuna, elinizi hatları üzerinde gezdirdiğinizde, gövdesinin ne kadar sıra dışı, yassı hatlara sahip olduğunu ve tek var oluş nedeninin sürat olduğunu hissediyorsunuz.
911ler ilk çıktığı günden bu güne sürekli gelişen otomobiller. İlk modellerinde, yol tutuşundaki hata bağışlamaz tutumu, başka gezegenden gelmiş bit otomobil gibi hissettiriyordu. Ancak evrim geçirerek, günümüzde "affeden" bir spor otomobil haline geldi. 6 silindirli motorları 2 litre hacminden 3.8 litrelere kadar çıkarak, boksör altı silindirli motorlarda olabilecek en yüksek hacimlere ulaştı.
Yarım yüzyıllık boksör motor teknolojisinden, 32 yıldır geliştirdiği turbo teknolojisine kadar, Porsche'nin odaklandığı bütün teknolojilerin, en rafine formunu bu araçta görmek mümkün.
Yeni 911 Turbo da gelişti ve eskisi için "son nokta" denilirken Porsche başka bir son nokta yarattı.Yeni turbo'da, dayanıklılık yarışlarında dereceler alan, GT1 ve dolayısı ile GT2 ve GT3 de kullanılan, kendini fazlasıyla ispatlamış olan, meraklılarının bildiği 3.6 litrelik motor kullanılıyor. Motorundaki yenilik ise, ilk kez kullanılan, değişken geometrili turbo. Yeni çift turbolu motor, hem küçük turboların düşük devirlerdeki hızlı tepkilerine, hem de büyük turboların, üst devirlerdeki yüksek gücüne sahip. Böylece Porsche, yaklaşık 6 litreden alınacak gücü 3.6 litreden alıyor.
Porsche ölçümlerine göre, 0'dan l00km/s hıza ulaşmanız, tipronik şanzıman ile, 3.7 saniye sürüyor. Aslında 0-100km/s hızlanması yerine bir o kadar, hatta daha da etkileyici olan ve 7.8 saniye süren 0-160 km/s hızlanmasından, ya da 12.2 saniye süren 0-200 km/s hızlanmasından konuşmak, otomobilin gücünü daha iyi anlatır.
Porsche'nin performans rakamları konusunda konservatif olması, yani daha iyi figürlerin elde edilmesinin mümkün olması ise araca karşı daha da saygı uyandıran bir durum.
Yol tutuşu, iki mıknatısın ters kutupları arasındaki ilişkiyi andırıyor. Porsche 911 turbo yola yapışan bir otomobil. Sanki araçla zemin arasında manyetik bir alan var. Hem dört çekiş sistemi, hem de elektronik sistemler sayesinde, istediğiz kadar zorlayın, yoldan ayrılmıyor.
Eski modele göre çekiş sistemi değişen ve Cayenne'den alınan sistem, yeni Turbo'da sadece sert hızlanmalarda etkisini göstermekle kalmıyor, aynı zamanda ön ve arka tekerlekler arasında oluşan dönüş farklarına, eski sisteme göre çok daha hızlı tepki veriyor. Böylece, eski modeline göre daha doğal bir yol tutuşu sergiliyor.
Normalde zaten çok spor olan 911 turbo'da, daha da fazlasını isteyenler için "Sport" düğmesi bulunuyor. Düğmeye bastığınızda, stabilite sistemi gerektiğinde daha geç devreye girerek, tecrübeli pilotlara daha eğlenceli ve hatta hızlı gitme imkanı sunuyor. Eğer araçta "Sport Chrono Package" bulunuyorsa, turbo basıncı 0.2 bar artarak aracın maksimum torkunu 620 Nm.den geçici bir süre için 680 Nm.ye çıkarıyor ve gaz tepkileri de keskinleşiyor. Sihirli düğmenin yanında bulunan başka bir düğme ise aracın süspansiyonlarını sertleştiriyor ve aracın bitmek tükenmek bilmeyen potansiyelini keşfetmenizi sağlıyor.
Porsche'ler özel araçlar. Çünkü bazı spor otomobiller standart bir ulaşım aracı olarak tasarlanıp, sonra güçlü motor ve frenler uygulanıp "spor" olarak pazarlanırken,
Porsche'ler önce gerçek bir spor otomobil olmak için tasarlanıyor, sonrasında ise spor otomobilden farklı beklentileri olanlar için, "turbo veya GT3" gibi, farklı modelleri üretiliyor.
Yazımıza konu olan Porsche 911 Turbo, GT3 kadar olmasa da, sert müzik, sert içki gibi, sert bir otomobil. Geçerliliğini her zaman koruyacak, sının aşmaz ve kullanmasını da bilirseniz size mutluluk verecek gerçek bir süper sporcu.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://vwgolftr.turkforumpro.com
 
Porsche 911 Turbo
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Volkswagen ailesi :: Porsche-
Buraya geçin: